FacebookTwitter

Advertorials met superkrachten voor Microsoft

on 1 jan 2010 in Advertorials & banners, Microsoft, These Days (Y&R)

Een paar simpele advertorials, denk je op het eerste gezicht. Totdat je weet hoe succesvol ze waren. Van alle landen in Europa, het Midden Oosten en Afrika die deelnamen aan deze campagne presteerde Nederland namelijk veruit het beste. Puur en alleen met dit soort advertorials, die ik heb geschreven voor These Days.

Het geheim: specifiek zijn (en nieuwsgierig)
Ik heb alle white papers, artikelen en filmpjes waar Microsoft naar wilde verwijzen gescand op interessante details. Door in te zoomen op zulke details, zoals een concreet voordeel of een citaat van een expert, heb je veel meer kans dat de doelgroep klikt. Specifiek zijn werkt dus heel goed voor de conversie. Want ‘Lees deze white paper’ is lang niet zo effectief als ‘Lees hoe onze klant 1,5 miljoen per jaar bespaart’.

Lokaliseren Engels-Nederlands voor Microsoft
Websitecopy voor ondernemershotel Spaces