FacebookTwitter

Copycoaching & consulting bij ABN AMRO

on 30 aug 2014 in ABN AMRO

Het jaar 2014 heb ik voor een groot deel doorgebracht bij ABN AMRO. In mijn lange freelancecarrière heb ik nog niet eerder zo’n grote klus gedaan: 7 maanden. Ik werd gevraagd om het copyteam te coachen dat bij de bank werkte aan 1-op-1 marketing. Deze klus betekende een enorme reis, zowel voor het team als voor mijzelf.
 
Activerender en kernachtiger
Het is niet niks als een buitenstaander allerlei nieuwe ideeën komt introduceren. De samenwerking met het team was dan ook bepalend voor het succes. Dankzij de open houding en de energie van de copywriters hebben we grote stappen kunnen zetten. De teksten zijn nu meer activerend en kernachtiger. En de teamleden nemen op de afdeling een pro-actievere rol in. Dat vind ik niet alleen – dat schrijven ze zelf ook in het boekje dat ik bij het afscheid kreeg.
 

Belangrijkste stappen
Analyse van verbeterpunten in copy en werkwijze
• Introductie van hulpmiddelen zoals copytemplates
• Introductie van vast stramien voor tekstlengtes
• Feedback en coaching op het gebied van copy en werkwijze
• 2 trainingssessies over inleving, scanbaarheid, taalgevoel

 

Borging van de veranderingen
Tone of voice document opgeleverd
Kwaliteitsteam aangesteld voor borging en verdere groei
• Trainingssessies als film: presentaties met voice-over
Opfriscursussen na afloop van de interimperiode

 

Shopcopy met persoonlijkheid voor YourHanger
Landingspagina's voor XS4ALL