In 2014 heb ik een copyteam bij ABN AMRO gecoacht. 7 maanden werkte ik op interimbasis intensief samen met de tekstschrijvers.
(Inmiddels werk ik puur voor klanten met een positieve impact, of concrete plannen in die richting. Ik zou het echt een droom vinden om zo'n traject te doen voor ASN of Triodos.)
Ik heb met het team gewerkt aan compactere copy met meer focus en structuur. Zo heb ik een vast format gemaakt voor de mails die klanten in hun bankomgeving zien. Dit gaf het team houvast, en creëerde consistentie in de communicatie.
Iets voor jou? Ook jouw team kan ik trainen in bijvoorbeeld:
1. Salesgericht schrijven (meer focus, activeren, drempels wegnemen)
2. Webvriendelijk schrijven (compacte, makkelijk te scannen copy)
3. Klantgericht communiceren (inleving in de klant, vriendelijker formuleren)
Ik heb elk teamlid individueel begeleid, zowel wat betreft de copy zelf als de werkwijze. Ik heb trainingen gegeven en nadien nog 10 opfriscursussen gegeven.
Verder heb ik een samenwerking op gang gebracht met de designafdeling, zodat er afbeeldingen bij de berichten kwamen.
Zo heb ik met het team grote stappen kunnen zetten. De teamleden schrijven meer activerende, compacte teksten. Ook voelen ze zich zekerder in hun werk, vertelden ze in het boekje dat ze voor me maakten toen ik afscheid nam na 7 maanden.