FacebookTwitter

Websitecopy & tone of voice gids voor Deli XL

on 1 aug 2009 in Content management, Deli XL, Jungle Minds, Websites

In de zomer van 2009 schakelde Jungle Minds mij in om te werken aan de nieuwe Deli XL website. Bijzonder aan deze opdracht was de omvang: met zo’n 200 A4’tjes was dit met gemak mijn tot dan toe grootste project. De hele zomer was ik in de ban van dagverse aardbeien, doordachte logistiek en ziekenhuiseten met (houd je vast) smáák. Ik heb ook een tone of voice document opgeleverd en de net aangestelde content manager ingewerkt.


Veel content, toch licht verteerbaar
Normaal gesproken kan online copy niet kort genoeg zijn, maar voor Deli XL leverde ik zo’n 200 A4’tjes op. Om al deze informatie toch licht verteerbaar te maken, heb ik extra veel elementen toegevoegd die de tekst overzichtelijk maken: ondertitels, veel tussenkopjes, korte alinea’s en hier en daar een kadertje met extra informatie. Aan lange artikelen heb ik een samenvatting van een paar bullets toegevoegd. Zo krijgen ze ook voor de haastige lezer betekenis.

Websitecopy voor ondernemershotel Spaces
Magazine over de Amstelcampus voor de HvA