top of page

Tijdens de lockdown haalde ik met een paar collega's 78.000 binnen voor Ruigoord


Samen met een paar reclamecollega's heb ik de eerste weken van de lockdowns besteed aan een crowdfundingscampagne voor de befaamde kunstenaarskolonie Ruigoord.



In de headercopy heb ik het grote belang van Ruigoord aangetoond door de broedplaats te verbinden met de toekomst; de uitdagingen waar we als maatschappij nu voor staan.



In de bodycopy heb ik bevlogenheid gemixt met een poëtische toon, plus natuurlijk veel oproepen tot actie. Verder wilde ik het kostenplaatje helder en transparant uitleggen.




Ik heb ook een deel van de tegenprestaties bedacht, zoals het onsje liefde, het sterrenstof en de Kosmische Camping.


Ik had volledige vrijheid wat betreft de tone of voice en de inhoud, en zo kwam het tot taalvondsten als 'verwonderzoeker' en 'spelenderwijsheid'. Mijn eerbetoon aan de creatieve roots van de broedplaats.




We voerden de campagne op voordekunst.nl. Deze crowdfunding leverde het grootste bedrag op dat er tot dan toe op dit platform was binnengehaald.



Ik heb het concept en de strategie ontwikkeld met mijn man, art director Tino Nooten, creative director Peter Hamelinck en projectmanager Elke van Eijk. Aan de kant van Ruigoord werkten we met Clea de Koning.


Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page