top of page

Eén helder verhaal over alle duurzame activiteiten van Landal GreenParks


De duurzame activiteiten van Landal lopen enorm uiteen in soort en impact: van afbreekbare frietbakjes tot 100% groene energie-inkoop. Daar heb ik met Landal één helder verhaal van gemaakt. Als leidraad voor medewerkers, en voor externe communicatie.




Ik was betrokken als communicatie-adviseur, sparringpartner en copywriter. Het eerste wat ik heb gedaan, is de waslijst aan activiteiten groeperen onder 3 thema’s: natuur, mens en klimaat. Dat geeft al een beter overzicht van waar Landal aan werkt.



Tot aan de start van dit project werkte Landal intern met een duurzaamheidsmissie, die gericht was op ‘zero impact’. Alleen: Landal doet veel méér dan alleen het terugbrengen van de impact tot nul. Vandaar ‘positieve impact’, gekoppeld met de core business: onvergetelijke vakanties.





Daarna heb ik de copy over duurzaamheid geschreven voor de website, gebaseerd op input uit alle delen van de organisatie.



De tone of voice van een merk is meestal niet geschikt voor communicatie over duurzaamheid. Anders klinkt het al snel te verkoperig. Ook is het belangrijk om ver weg te blijven van een belerende toon. Daarom zijn we gegaan voor nuchtere, concrete taal.









bottom of page